Forum www.marienburgsrh.fora.pl Strona Główna www.marienburgsrh.fora.pl
Forum SRH Marienburg
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin SRH Marienburg

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.marienburgsrh.fora.pl Strona Główna -> Rekrutacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:25, 09 Paź 2012    Temat postu: Regulamin SRH Marienburg

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
STOWARZYSZENIA REKONSTRUKCJI HISTORYCZNEJ "MARIENBURG"
Z SIEDZIBĄ W MALBORKU.

§1
Postanowienia wstępne
1. Zakres stosowania Regulaminu
1.1 Przepisy regulaminu ustalają zasady funkcjonowania Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej "Marienburg" (zwanego dalej Stowarzyszaniem) i określają;
- Władze Stowarzyszenia i przydzielone funkcje,
- Kompetencje związane ze sprawowaną Funkcją,
- Uczestnictwo w Stowarzyszeniu,
- Gospodarkę finansową Stowarzyszenia,
- Regulamin mundurowy Stowarzyszenia,
- Stopnie i odznaki wojskowe w ramach Stowarzyszenia i Grup Rekonstrukcyjnych,
- Składanie wniosków w ramach Stowarzyszenia
2. Cele Stowarzyszenia i zasady działania
2.1. Głównym celem działania Stowarzyszania jest kultywowanie tradycji Wojska Polskiego i pamięci o bohaterskich żołnierzach WP ze szczególnym uwzględnieniem okresu II RP i Września 1939 r. - w tym względzie priorytetem jest odtwarzanie tradycji 65 Starogardzkiego Pułku Piechoty
2.2. Stowarzyszenie realizuje cele poprzez działanie Grup rekonstrukcji. Stowarzyszenie jest platformą do dla istnienia w jego obrębie Grup Rekonstrukcji.
2.3 W obrębie Stowarzyszenia działają:
- GRH 65 Starogardzkiego Pułku Piechoty
- GRH TOW "Gryf"
- GRH "Двадцать первый" (Rosja Carska)
- GRH 152 IR Marienburg
- oraz inne grupy tematyczne utworzone przez członków Stowarzyszenia
2.4. Grupy nie posiadają odrębnych władz, a jedynie Dowódców. Władzą nadrzędną dla Grup jest Prezes Stowarzyszenia.
2.5. Wyposażenie oraz umundurowanie GRH TOW "Gryf", GRH "Двадцать первый" (Rosja Carska), GRH 152 IR Marienburg oraz pozostałych nie wymienionych regulują osobne regulaminy mundurowe tworzone stosownie do potrzeb.
2.6. W wypadku dublujących się czasowo imprez priorytet mają imprezy związane z historią 65 PP. W czasie imprez członkowie Stowarzyszenia występują jako Grupy (wg. pkt.2.3) stosownie do cezury czasowej tejże imprezy.
2.7. Członkowie innych stowarzyszeń mają prawo uczestnictwa w imprezach w ramach Stowarzyszenia po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu i za zgodą Organizatora imprezy.
2.8. Członek Stowarzyszenia może należeć do każdego innego Stowarzyszenia działającego legalnie na terenie RP

§ 2
Władze i pełnienie funkcji
1. Władze Stowarzyszenia
1.1 Władze Stowarzyszenia tworzą :
- Prezes
- Sekretarz
- Skarbnik
1.2. Funkcje pomocnicze pełnią :
- Kwatermistrz
2. Kompetencje władz
2.1. Obowiązki i kompetencje Prezesa:
- Osobą reprezentującą Stowarzyszenie jest Prezes Stowarzyszenia
- Prezes inicjuje i koordynuje działania grupy w ramach rekonstrukcji historycznych oraz innych imprezach mających związek z działalnością Stowarzyszenia lub działań mogących przyczynić się do poprawy wizerunku grupy w środowiskach społecznych.
- Prezes może wyznaczyć osobę do wykonania zadań na rzecz Stowarzyszenia.
- W sprawach trudnych i spornych dla Stowarzyszenia decyzję podejmuje Prezes. Decyzja ta jest wiążąca dla wszystkich członków Stowarzyszenia. W czasie głosowania Prezes ma podwójny głos tylko w sprawach spornych - przy równowadze podczas głosowania.
- Wykonuje inne zadania wynikłe z bieżącej działalności Stowarzyszenia.
- Kadencja Prezesa w Stowarzyszeniu trwa 2 lata i może zostać przedłużona po pozytywnej akceptacji członków Stowarzyszenia.
2.2. Obowiązki i Kompetencje Skarbnika regulują przepisy o gospodarce finansowej Stowarzyszenia ( patrz §.4).
2.3. Obowiązki i kompetencje Sekretarza
- Sekretarz czuwa nad przestrzeganiem przepisów niniejszego regulaminu przez wszystkich członków Stowarzyszenia.
- Monitoruje i przedstawia wszystkie wnioski zgłoszone przez członków Stowarzyszenia na Forum i w razie konieczności poddaje je pod głosowanie.
- Sporządza uchwały Stowarzyszenia.
- Wykonuje inne zadania wynikłe z bieżącej działalności Stowarzyszenia.
- zastępuje Prezesa w przypadku jego nieobecności
2.4.Obowiązki i kompetencje Kwatermistrza:
- Kwatermistrz zbiera informacje na temat braków w wyposażeniu i koordynuje jego zakup (poszczególni członkowie SRH „Marienburg” obowiązani są zgłaszać do kwatermistrza braki w sortach mundurowych i wyposażeniu osobistym).
- Kwatermistrz może wyznaczyć osobę odpowiedzialną za zakup brakującego wyposażenia.
- Kwatermistrz sprawuje nadzór nad zgodnością umundurowania i wyposażenia osobistego posiadanego przez członków Stowarzyszenia zgodnego z regulaminami WP 1939r.
- kwestie umundurowania osób w ramach pozostałych grup tematycznych nie podlegają Kwatermistrzowi i są regulowane na podstawie własnych ustaleń w tych grupach. Muszą być jednak zgodne ze wzorem umundurowania obowiązującego w danym okresie historycznym.
- Kwatermistrz może wyznaczyć osobę odpowiedzialną za zakup brakującego wyposażenia
2.5. Kompetencje dowódcy i zastępcy:
- Dowodzenie oddziałem podczas imprez (wszyscy członkowie pododdziału będący w Stowarzyszeniu mają obowiązek wykonywać bezzwłocznie polecenia dowódcy lub zastępcy)
- Wnioskowanie o nagradzanie osób według ich uznania wyróżniających się wzorową postawą lub szczególnymi zasługami dla stowarzyszenia (wniosek z uzasadnieniem).
2.6. Prezes i pozostałe osoby funkcyjne wybierane są przez wszystkich członków Stowarzyszenia w formie głosowania większością (50%+1)
2.7. Każdy członek Stowarzyszenia może złożyć wniosek o odwołanie Prezesa lub osób funkcyjnych. Wniosek powinien być złożony w formie pisemnej na Forum Stowarzyszenia i powinien zawierać uzasadnienie.

§3.
Uczestnictwo w Stowarzyszeniu.
1. Postanowienia ogólne
1.1. Przyjmowanie, usuwanie i zawieszanie członków odbywa się na wniosek samego członka, Prezesa Stowarzyszenia lub jego Zastępów
1.2. Przyjęcie, usunięcie lub zawieszenie następuje w formie Uchwały.
2. Przyjęcie członka
2.1. Przyjęcie członka odbywa się na jego wniosek złożony na Forum Stowarzyszenia, poparty przez osobę wprowadzającą - członka Stowarzyszenia, zatwierdzony Uchwałą Stowarzyszenia.
2.2. Osoba wprowadzająca odpowiada za zapoznanie kandydata z przepisami dotyczącymi działania i funkcjonowania Stowarzyszenia, oraz z regulaminem obowiązującym w Stowarzyszeniu
2.3. Nowy członek przyjmowany jest na staż kandydacki .
2.4. Staż kandydacki trwa od 3 do 6 miesięcy. Okres ten może być skrócony na wniosek Prezesa Stowarzyszenia lub V-ce Prezesa.
2.5. Po okresie kandydackim członek zostaje zatwierdzony Uchwałą na członka zwyczajnego lub usunięty ze stowarzyszenia.
2.6. Każda osoba przyjęta do Stowarzyszenia potwierdza ten fakt wypełniając Deklarację Członkowską. Deklaracja stanowi załącznik nr. 1 do niniejszego regulaminu. Z chwilą wypełnienia deklaracji nabywa praw do głosowania.
3. Zawieszenie członka
3.1. Członka zwyczajnego stowarzyszenia można zawiesić na okres określony lub nieokreślony.
3.2. Członek w trakcie zawieszenia nie może uczestniczyć w rekonstrukcjach i ćwiczeniach Stowarzyszenia.
3.3. Zawieszenie członka następuje:
- na prośbę członka stowarzyszenia - na okres do 3 miesięcy,
- na wniosek Prezesa Stowarzyszenia lub v-ce Prezesa na czas nieokreślony,
- na wniosek Skarbnika Stowarzyszenia w przypadku stwierdzenia zaległości w płaceniu składek powyżej trzech miesięcy.
- na wniosek Kwatermistrza, w przypadku nie osiągnięcia minimum mundurowego w okresie 12 miesięcy od zatwierdzenia na członka zwykłego Stowarzyszenia.
- Zachowaniu nie godnym członka stowarzyszenia – na okres ustalony Uchwałą.
- Uporczywym nie wykonywaniu poleceń w trakcie rekonstrukcji i ćwiczeń – na okres ustalony Uchwałą.
3.4. Zawieszenie członka skutkuje:
- zawieszeniem opłacania składek na okres zawieszenia (późniejszym rozłożeniem ich na raty).
- nie wliczaniem okresu zawieszenia do terminu określonego w pkt. 2.4 niniejszego paragrafu
- zawieszenie na okres powyżej 3 miesięcy skutkuje nie uczestniczeniem w rekonstrukcjach
4. Usunięcie członka
4.1. Usuniecie członka ze stowarzyszenia następuje:
- na jego wniosek,
- na wniosek Prezesa Stowarzyszenia, Sekretarza, Skarbnika.
4.2. Usunięcie członka zgodnie z punktem 4.1 tiret 1 następuję po złożeniu przez niego oświadczenia woli na Forum Stowarzyszenia.
4.3. Usunięcie członka zgodnie z punktem 4.1 tiret 2 może nastąpić po:
- Zachowaniu niegodnym członka stowarzyszenia,
- Psuciu dobrego imienia stowarzyszenia,
- Przekazywaniem informacji przeznaczonych tylko dla członków Stowarzyszenia na zewnątrz grupy
- Nie opłacaniu składek przez okres ponad 6 miesięcy.
- Uporczywym i ciągłym nie wykonywaniu poleceń podczas rekonstrukcji i ćwiczeń

§4.
Gospodarka finansowa
1. Skarbnik
1.1. Skarbnik wybierany jest przez wszystkich członków Stowarzyszenia w głosowaniu jawnym ilością 2/3 głosów.
1.2. Na koniec roku kalendarzowego Skarbnik sporządza raport finansowy i przedstawia go w formie oświadczenia na Forum Finansowym. Raport powinien zostać przedstawiony najpóźniej do 15 stycznia nowego roku kalendarzowego.
1.3. Skarbnik raz na pół roku przedstawia aktualną listę składek płaconych przez członków Stowarzyszenia.
2. Składka.
2.1. Składkę w Stowarzyszeniu ustala się na kwotę 20 zł miesięcznie. (od 01 stycznia 2012r. ustalono składkę w wysokości 10 zł miesięcznie)
2.2. Okres płacenia składek dla nowych członków Stowarzyszenia liczony od momentu wypełnienia deklaracji członkowskiej.
2.3. Każdy członek Stowarzyszenia powinien uiścić wyznaczoną składkę nie później jak do 10 dnia każdego miesiąca.
2.4. Na poczet składek mogą być zaliczane inne wydatki członków Stowarzyszenia jeżeli związane są z promocją Stowarzyszenia. O zaliczanie tych wydatków na poczet składek każdy członek Stowarzyszenia składa indywidualny wniosek na Forum Finansów.
2.5. Skarbnik za zgodą Prezesa może czasowo zwolnić członka Stowarzyszenia z płacenia składek na jego wniosek.
2.6. W przypadku rezygnacji z dalszego uczestnictwa w Stowarzyszeniu zapłacone składki nie podlegają zwrotowi.
2.7. W przypadku rozwiązania Stowarzyszania zebrane środki finansowe zostaną przekazane na wybrany cel społeczny lub rozdysponowane zgodnie z głosowaniem przez wszystkich czynnych na chwilę rozwiązania członków Stowarzyszania.
3. Wydatki
3.1. Środki finansowe zabrane ze składek Stowarzyszenia wydawane są na:
- zakup rzeczy których potrzeba wyniknie z bieżących zadań realizowanych przez Stowarzyszenie,
- zakup wyposażenia indywidualnego,
- organizację imprez, których głównym organizatorem jest Stowarzyszenie,
3.2.W przypadku zakupów grupowych z kasy Stowarzyszenia zwrot za nabyte przedmioty lub materiały musi zostać rozliczony w ciągu 1 miesiąca od poinformowania przez Skarbnika o dokonaniu zakupu przez każdego członka Stowarzyszenia którego zakup ten dotyczył.
3.3.* Do zakupów opłacanych w całości lub dofinansowywanych częściowo z kasy SRH Marienburg mają prawo członkowie, opłacający składki i nie mający zaległości w ich płatnościach.
3.4.* Prawo do pełnego finansowania zakupu zbiorowego mają ci członkowie SRH, którzy opłacają składki przez minimum 25 miesięcy. Zawieszenie członka SRH w działalności z powodów dyscyplinarnych powoduje, że członek ten nie będzie czasowo uwzględniany w zakupach zbiorowych.
3.5.* Członkowie z krótszym niż 25- miesięczny stażem składek: za każdy miesiąc opłacanych składek członek nabywa prawo do 4 % udziału w zakupach zbiorowych SRH.
3.6.* Kwotę dofinansowania, jaką uzyska członek SRH przy zakupie zbiorowym, oblicza się w oparciu o ostatni miesiąc opłaconej składki, poprzedzający dzień zakupu.
3.7.* Członek może zrezygnować z udziału w zakupie zbiorowym. Z tego tytułu nie przysługuje mu rekompensata.
3.8.* Rezygnacja z członkostwa w grupie przed realizacją zakupu zbiorowego eliminuje z udziału w tym zakupie.
4. Pożyczki
4.1. Każdy członek Stowarzyszenia może ubiegać się o pożyczkę na zakupu umundurowania i wyposażenia indywidualnego.
4.2. O pożyczkę mogą ubiegać się członkowie Stowarzyszenia nie zalegający ze składkami miesięcznymi.
4.3. W celu przyznania pożyczki każdy członek składa wniosek wskazując na jaki cel pożyczka będzie przeznaczona.
4.4. Pożyczka nie przekracza 50% wartości wyposażenia, 50% wartości umundurowania.
4.5. Spłata pożyczki powinna zostać uregulowana w terminie 3 miesięcy od daty jej przyznania.
4.6. Spłata pożyczki może zostać wydłużona w przypadku złożenia takiego wniosku przez pożyczkobiorcę jednak na okres nie dłuższy jak 6 m-cy.
5. Środki dyscyplinarne.
5.1. Wobec braku płatności bieżących składek oraz zaciągniętych pożyczek przez członka Stowarzyszenia, gdy nie usprawiedliwi przyczyny zwłoki, nie będzie on brany pod uwagę w przypadku zamówień grupowych wyposażenia i umundurowania dla pozostałych członków Stowarzyszenia.
5.2 Zaległości w płaceniu składek na dzień 01 września roku kalendarzowego mogą spowodować wykluczanie członka Stowarzyszenia z uczestnictwa w rekonstrukcjach historyczny po tej dacie.
5.3. W sprawach spornych decyduje Skarbnik Stowarzyszenia.
5.4. Na decyzję Skarbnika można złożyć odwołanie do Prezesa Stowarzyszenia.
5.5. Prezes w formie sprawozdania przedstawia swoje stanowisko na Forum Stowarzyszenia do akceptacji i w ciągu dwóch tygodni od daty złożenia zażalenia udziela odpowiedzi zainteresowanemu Od decyzji Prezesa odwołanie nie przysługuje, a sporne środki pieniężne przechodzą na konto Stowarzyszenia.

§5.
Przepisy mundurowe GRH 65 p.p.
1. Przepisy ogólne
1.1. Niniejszy pragraf reguluje kwestie związane z wyposażeniem w mundury i oporządzeniem GRH 65 pp. Umundurowanie w obrębie pozostałych Grup podlegają Dowódcy przedmiotowej Grupy.
1.2. Przepisy mundurowe zatwierdzone są do obowiązkowego stosowania chyba, że z ich treści wynika inaczej.
1.3. Odstępstwa od regulaminu możliwe są tylko w przypadkach nie zastrzeżonych w jego treści, na wniosek zainteresowanego członka grupy, przy pozytywnej opinii dowódcy oddziału.
1.4. Odstępstwa zatwierdza Kwatermistrz Stowarzyszenia.
1.5. Członek grupy zobowiązany jest do osiągnięcia minimum mundurowego w terminie 12 miesięcy od daty zatwierdzenia go na członka zwykłego.
2. Minimalne warunki
2.1 Mundur
1) Kurtka mundurowa sukienna wz 36
2) Spodnie sukienne piechoty wz. 36
3) Rogatywka polowa sukienna wz. 37.
4) Owijacze wz. 37 do spodni piechoty –szyte wg warunków technicznych
5) Koszula biała – szyta na miarę przez krawca.
6) Trzewiki piechoty – trzewiki KRWP (po odpruciu opinacza) lub wczesne trzewiki LWP na skórzanej podeszwie podkute gwoździami.
7) Halsztuk musztardowy.
2.2 Oporządzenie.
1) Pas główny piechoty wz.31 lub 36.
2) Chlebak wz. 33.
3) Torba na maskę p. gaz. wz. 32.
4) Ładownice trójkomorowe wz. 22 – przeróbka z ładownic do Mosina, lub kopie szyte od podstaw.
5) Bagnet polski wz. 22, 24, 27, 28, 29 – oryginały lub jako substytut bagnet jugosłowiański wz. 24, niemiecki wz. S 84/98 z drewnianymi okładkami
6) Żabka do bagnetu wz. 19, 22, 24, 29.
7) Łopatka piechoty – oryginał, wczesne LWP po wymianie trzonka, pierścienia i dobiciu nitów lub austriacka I wojenna. Zatwierdzona przeróbka łopatki prostokątnej LWP po wymianie trzonka i pierścienia.
8- Żabka do łopatki.
9) Karabinek kbk Mauser wz. 29 lub Kb 98 – Tylko i wyłącznie repliki nie będące bronią w rozumieniu Ustawy o broni i amunicji (nie dotyczy osób posiadających stosowne pozwolenia) np. odlew w kopii kolby, lub odlew w czeskiej kolbie, lub warunkowo odlew 98k w kolbie, replika ASG 98k.
10) Pasek do kbk lub kb
11) Manierka – oryginał lub LWP.
12) Menażka – oryginał lub wczesne LWP z niską patelnią.
13) Troki do oporządzenia szyte
14) Tornister wz .31/50 – wczesne tornistry LWP bez obszyć skórzanych.
15) Koc – koc US Army khaki (inne kopie zatwierdzane indywidualnie)
16) Hełm wz. 31- w malowaniu „salamandra” z kopią podpinki i kopią fasunku.
3. Warunki optymalne (wszystkie pozycje z punktu 2 plus) :
3.1. Mundur
1) kurtka drelichowa wz. 36
2) Spodnie drelichowe wz 36
3) Płaszcz sukienny wz. 36 – kopia Lancier.
4) Kalesony letnie 2 szt.
5) Kalesony zimowe 2 szt.
6) Koszula biała druga sztuka.
7) Halsztuk biały.
8- Znak tożsamości wg zatwierdzonego wzoru.
9) Buty saperki ze skóry naturalnej z podeszwą ze skóry, nabitą gwoździami.
3.2 Oporządzenie (wszystkie pozycje z § 2 punkt II) plus:
1) Płachta namiotowa.
2) Woreczki na oporządzenie tj. suchary, przybory do czyszczenia obuwia, cukier, sól, niezbędnik krawiecki – kopie zatwierdzane indywidualnie.
3) Rękawiczki dziane w kolorze khaki i brąz.
4) Granat zaczepny i granat obronny wz. 31 – oryginały pozbawione jakiegokolwiek ładunku niebezpiecznego lub kopie zatwierdzane indywidualnie.
5) Niezbędnik aluminiowy lub stalowy łyżka-nóż – polskie wczesno powojenne lub harcerskie.
6) Scyzoryk monterski w drewnianych okładkach – zatwierdzany indywidualnie.
7) Kubek aluminiowy nielakierowany.
8- Latarka – tylko oryginalne egzemplarze z epoki.
9) Opatrunek osobisty – zatwierdzone kopie.
4. Oporządzenie funkcyjne
4.1. Strzelec kb p-panc. wz. 35 „UR”
1) Ładownice do rkm „Browning” wz. 28
2) Pasek do Chlebaka wz. 33,
3) Pistolet VIS wz. 35,
4) Futerał do pistoletu VIS wz. 35 wraz z „koalicyjką” .
4.2. Strzelec rkm „Browning” wz. 28
1) Ładownice do rkm „Browning” wz.28.
2) Pasek do Chlebaka wz. 33.
4.3. Podoficer – dowódca drużyny
1) Gwizdek na sznurze,
2) Blok do notatek,
3) Ołówki,
4) Kompas,
5) Lornetka wraz z futerałem.
4.4. Amunicyjny rkm „Browning” wz. 28
1) Ładownice amunicyjnego do rkm wz. 28
4.5. Pozostałe umundurowanie i oporządzenie zatwierdzane indywidualnie.
4.6. Oporządzenie funkcyjne, mogą nosić tylko osoby pełniące dane funkcje.

§6.
Stopnie i odznaki wojskowe w ramach Stowarzyszenia i Grup Rekonstrukcyjnych.
1. Stopnie
1.1. Stopnie wojskowe przysługują osobom funkcyjnym w ramach Grup Rekonstrukcyjnych Stowarzyszenia.
1.2. Stopień wojskowy nie jest przypisany do funkcji w ramach władz Stowarzyszenia
1.3. W ramach GRH 65 pp (WP IIRP) stopień plutonowego przysługuje dowódcy drużyny, stopień kaprala jego zastępcy.
1.4. Inne stopnie w ramach GRH 65 pp nie są przewidziane, chyba, że członkowi Stowarzyszenia przydzielono funkcję;
- karabinowego rkm wz. 28 Browning
- celowniczego CKM wz.30;
- strzelca karabinu ppanc. Ur,
- celowniczego granatnika piechoty 46 mm wz.36,
O przydziale tych funkcji decyduje dowódca drużyny. Stopień przysługujący tym funkcjom wynika z regulaminów WP II RP.
1.5. Stopnie wojskowe w ramach pozostałych Grup Rekonstrukcyjnych są przydzielane w ramach własnych ustaleń osób w niej uczestniczących i dowódcy.
2. Odznaki
2.1. W ramach wyróżnienia członkowi Stowarzyszenia może zostać przyznana odznaka 65 Stargardzkiego Pułku Piechoty. Wniosek o przyznanie odznaki może złożyć każdy członek Stowarzyszenia w formie pisemnej na Forum Stowarzyszenia.
2.2. Odznaki w ramach innych grup są przyznawane na podstawie własnych ustaleń, muszą być jednak zgodne z okresem historycznym.
2.3. Innych odznaczeń w ramach Stowarzyszenia nie przewiduje się, chyba że zostanie ono nadane przez uprawniony organ państwowy lub samorządowy.
.
§7.
Składanie wniosków.
1. Wnioskowanie
1.1.Każdy członek Stowarzyszenia ma prawo złożyć wniosek w sprawach istotnych dla funkcjonowania Stowarzyszenia do poddania pod głosowanie.
1.2. Wszyscy członkowie Stowarzyszenia mają prawo głosować za przyjęciem wniosku lub jego odrzuceniem.
1.3. Każdy członek Stowarzyszenia może złożyć wniosek o odwołanie ze stanowiska Prezesa Stowarzyszenia, Zastępcy Prezesa, Skarbnika, Kwatermistrza, dowódcy i zastępcy dowódcy (wniosek musi zawierać pisemnie uzasadnienie odwołania).
2. Sposób głosowania
2.1 Głosowanie odbywa się na forum Stowarzyszenia. Każdy członek oddaje tylko jeden głos :”za”, lub „przeciw” lub „wstrzymuję się”.
2.2. Wniosek podlega głosowaniu w terminie 7 dni od daty jego złożenia. Wniosek zostaje zatwierdzony większością głosów tj. 50% głosujących plus jeden głos.
2.3. Wynik głosowania jest wiążący dla członków Stowarzyszenia
2.4. W sprawach spornych decyduje Prezes Stowarzyszenia. Decyzja Prezesa jest wiążąca dla wszystkich członków Stowarzyszenia.

Niniejszy Regulamin został uchwalony w głosowaniu ogólnym Członków w dniu 15.11.2010 i wchodzi w życie z dniem 15.11.2010


Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Śro 23:47, 23 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.marienburgsrh.fora.pl Strona Główna -> Rekrutacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin